Skaidrus meras

Esu įsitikinęs, jog mūsų sostinės merui turi būti keliami aukščiausi skaidrumo standartai. Tokius standartus keliu ir pats sau. Todėl pateikiu ir pateiksiu visus atsakymus apie mano buvusias ir esamas veiklas.

Atsistatydinimo iš Ūkio ministro pareigų istorija

Ši istorija man asmeniškai yra skaudi, tačiau labai pamokanti. Lietuvos žmonėms noriu ją priminti, kad atsakyčiau į visus kylančius klausimus, tam, kad neliktų jokių abejonių ar nekiltų melagingų interpretacijų dėl mano reputacijos ir sąžiningumo.

Man einant Ūkio ministro pareigas vykdėme didelį ir platų valstybės ekonomikos skatinimo planą. Viena iš jo dalių buvo viešųjų pastatų renovacijos planas. Pagal visas Ūkio ministerijos procedūras, Ūkio ministras turėjo tvirtinti visus paramos skyrimo dokumentus, kurių vien renovacijai buvo daugiau nei tūkstantis.

Pagal šį planą Ūkio ministerija paskyrė finansavimą daugiau nei tūkstančiui Lietuvos viešųjų pastatų. Verta pabrėžti, kad pastatus, kurių renovacijai buvo paskirtos lėšos, pateikė ir atrinko ne Ūkio ministerija, o Švietimo ministerija bei Lietuvos savivaldybės.

Visos įmonės, kurios turėjo atlikti šių pastatų renovavimo darbus, buvo atrinktos skaidriuose, viešuose ir atviruose konkursuose, kuriuos vykdė Lietuvos savivaldybės.

Problema kilo tuomet, kai trijų mokyklų iš Vilniaus miesto savivaldybės renovavimo konkursus laimėjo dvi įmonės, kuriose aš buvau vienas iš akcininkų. Kalbant visiškai tiksliai, su manimi siejama įmonė, dalyvaudama įmonių konsorciume, konkursą laimėjusioms bendrovėms teikė statybines medžiagas.

Nuo jų valdymo buvau visiškai nusišalinęs, nedariau ir negalėjau daryti jokios įtakos, kad renovavimo konkursus laimėtų su manimi susijusios įmonės.

Pagal galiojančią tvarką, ministras tvirtina visus ES lėšų skyrimo dokumentus. Tą padariau ir minėtu atveju. Norėčiau pabrėžti, kad pasirašant dokumentą šios mokyklos buvo viename dokumente su dar dešimtimi kitų Vilniaus mokyklų, o šių įmonių nei pavadinimų, nei konkursų rezultatų minėtame dokumente nebuvo ir negalėjo būti.

Tačiau po skaidriu ir sąžiningu konkursu pasirašiau ministerijos specialistų parengtą įsakymą skirti finansavimą mokyklų renovacijai (akcentuoju – ne konkrečioms įmonėms).

Tuo remdamasi VTEK (Vyriausioji tarnybinės etikos komisija) nusprendė, kad mano veiksmai galėjo duoti pagrindą viešųjų ir privačiųjų interesų supainiojimo regimybei. Taigi, 2011 m. nepaisant sėkmingų darbų, kuriuos pavyko atlikti dirbant ūkio ministru, po Vyriausiosios Tarnybinės Etikos Komisijos (VTEK) sprendimo, kad šioje istorijoje buvo „sukurta viešojo intereso pažeidimo regimybė“, prisiėmiau politinę atsakomybę ir atsistatydinau iš ministro pareigų.

Apgailestauju, kad nepavyko išvengti šios interesų konflikto regimybės. Tai man buvo puiki pamoka, kad ateityje reikia būti atidžiam net mažiausiom detalėm.

Taip pat verta paminėti, kad NSGK komitete tiriant verslo ir interesų grupių įtaką politikai, paviešinta Valstybės Saugumo Departamento pažyma atskleidė, kad buvau neparankus ministras MB Baltic koncernui. VSD pažymoje teigiama: „MG astovai bandė paveikti tuometinį Ūkio ministrą, kuris ne visada priimdavo koncernui naudingus sprendimus. Kaip poveikio priemonę MG atstovai platino per koncerno kontroliuojamą žiniasklaidą kompromituojančią ir šmeižiančią informaciją. Vėliau [Dainius Kreivys] buvo priverstas pasitraukti iš [Ūkio ministro] posto.“

 

 

Verslas

Tam, kad nekiltų jokių klausimų dėl mano dabartinių ryšių su verslu, čia pateikiu visas įmones, kuriose turiu akcijų.

Esu oficialus UAB CATUS akcininkas; UAB Catus bendrovė yra akcininkė šių įmonių:

AB SPECIALIZUOTA KOMPLEKTAVIMO VALDYBA;
AB SKV VALDA;
UAB MAKVEŽA;
UAB STATYBŲ GAUSA;
AB SILIKATAS;
UAB SILIKATO KARJERAS.

UAB STATYBŲ GAUSA priklauso 8, o AB SKV VALDA 7 saulės elektrinių vienetai, gaunantys elektros tarifo subsidiją. Visų šių elektrinių galingumas 0.02976MW. Sutartys sudarytos 2012.12.20.

 

 

Studijų istorija

2006-2008 m. pagal verslo administravimo vadovams programą studijavau Baltijos vadybos institute. Pritrūkus laiko diplominio darbo gynimą atidėjau veneriems metams.

2008 m. pabaigoje, man dar nepradėjus eiti Ūkio ministro pareigų, žiniasklaidos priemonės skleidė informaciją, jog aš Baltijos vadybos institute neapsigyniau magistrinio darbo. Tai buvo klaidinanti informacija, kadangi minėto magistrinio darbo aš 2008 m. net nesigyniau.

Mano magistrinis darbas – „Nacionalinės valiutos stabilumas valiutų krizių kontekste: Lietuvos atvejis” – buvo sėkmingai apgintas 2009 m. Be bendro VDU/BMI verslo administravimo vadovams magistro, esu įgijęs aukštojo mokslo diplomą Vilniaus pedagoginiame univesitete, bei radijo inžinieriaus diplomą Kauno politechnikume.