Vilniaus Vizija 

Miestas nepamirštantis istorijos, bet žvelgiantis į ateitį.
Miestas, turintis ambiciją.
Miestas, vertas savo gyventojų.

Vilnius yra garbingos istorijos miestas, Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės sostinė, regiono centras, per amžius garsėjęs savo atvirumu visų religijų ir visų tautybių žmonėms. Iš Vilniaus istorijos galime pasimokyti daug ko – tolerancijos, solidarumo, veržlumo. Miestas, kadaise suskambęs Gedimino sapne, pergyveno ir heroiškus, ir tragiškus istorinius epizodus. Lietuva šiandien atsidūrusi kryžkelėje tarp stagnacijos ir iš tiesų į gerovę žengiančios vakarietiškos šalies. Nuo Vilniaus sėkmės priklausys ir visos valstybės gerovė, tuo labiau, kad beveik 60 proc. Lietuvos bendrojo vidaus produkto yra sukuriama Vilniuje. Tačiau mūsų miestui šiandien trūksta ambicijos – ateities vizijos, koks artimiausioje ateityje bus Vilnius. Atrodo, kad šiandien žaidžiame kažkokioje keistoje konkurencinėje kovoje su kitais Lietuvos miestais, o ypač Kaunu, tačiau tai neturėtų būti ambicingo Vilniaus kelias. Ambicingas Vilnius turi tapti regiono centru, aplink save buriančiu geriausius profesionalus, tai turi būti moderni, atvira ir gyvybinga Europos sostinė.

Sveikas miestas

Vilnius turi išsikelti sau ambiciją artimiausiu metu tapti vienu sveikiausių ir žaliausių Europos miestų. Man sveikas miestas – tai poliklinikos, kuriose nėra eilių, kurios realiai atsakingos už savo pacientus, paspirtukai, oro taršos matuokliai bei daugybė kitų projektų,
kurie keltų gyvenimo kokybę Vilniuje. Viena esminių priemonių – žaliųjų parkų kūrimas ne tik miesto centre, o kiekviename Vilniaus mikrorajone. Vietos ir galimybių yra, trūksta tik politinės valios ir efektyvaus įgyvendinimo.

Patogus miestas

Vilniečiai apie 30% savo kelionės praleidžia kamščiuose. Situacija gerėja, tačiau Vilniui reikia viešojo transporto reformos. Ar žinojote, kad nuo XIX a. pabaigos Viniuje stoties rajone, Užupyje, Antakalnyje ir Žvėryne kursavo tramvajai? Nebijau ambicingų projektų, todėl manau, kad tramvajų reikia į Vilnių sugrąžinti. Tai diktuoja ir pasaulinė praktika – tramvajaus linijas turi 500 tūkst. gyventojų miestai. Be to, patogus miestas – tai ir daugiapolis miestas, kur kiekvienas miesto rajonas svarbus, kur gera gyventi ne tik miesto centre ar prestižiniuose rajonuose. Kiekviename rajone turi būti visa reikiama infrastruktūra — nuo darželio ir mokyklos, iki gerai apmokamos darbo vietos. Nuo mini parko, iki visą miestą į vieningą kelių sistemą sujungiančių dviračių kelių.

Išmanus miestas

Vilnius turi puikias galimybes tapti vienu išmaniausių Europos miestu. Viena priemonių, kuri padėtų tai įgyvendinti, yra elektroninė vilniečio kortelė. Tai būtų savotiškas vilniečio pasas, programėlė, su kuria miestiečiai galėtų pasinaudoti daugybe kasdienių viešųjų paslaugų: nuo apmokėjimo už komunalines paslaugas iki elektrinio paspirtuko nuomos ar registracijos į polikliniką. Be to, būtų įsteigta inovacijų pareigūno savivaldybėje pareigybė – Chief Digital officer, mieste įrengti oro užterštumo matuokliai, įdiegtas išmaniųjų šiukšlių dėžių tinklas. Ir tai tik kelios išmaniojo Vilniaus strategijos priemonės.